24Jan/18

Науково-практичний семінар «Актуальні питання оцінки відповідності продукції, процесів та послуг для залізничного транспорту України».

Шановні колеги!

У зв’язку із впровадженням нових вимог до оцінки відповідності в Україні товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-дослідний центр технологій транспортних систем» та      державне підприємство «Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту» за участю представників ПАТ «Українська залізниця», Органу по сертифікації продукції вагонобудування (ДП «УкрНІІВ») та TUV SUD Україна проводять навчальний науково-практичний семінар «Актуальні питання оцінки відповідності продукції, процесів та послуг для залізничного транспорту України». На семінарі будуть розглядатися питання:

  1. Сертифікація процесів та послуг з питань перевезення пасажирів небезпечних вантажів та небезпечних відходів з метою подальшого ліцензування господарської діяльності.
  2. Поточні умови оцінки відповідності продукції для потреб залізничного транспорту.
  3. Підходи ПАТ «Укрзалізниця» до застосування Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
  4. Підходи ПАТ «Укрзалізниця» до застосування постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів залізничним транспортом».
  5. Актуальні проблеми технічного регулювання на залізничному транспорті.
  6. Актуальні питання оформлення документів інтегрованої системи управління підприємства (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015).
  7. Процедури проведення та документування результатів внутрішніх аудитів на підприємстві.

Семінар відбудеться  28 лютого 2018 року та 01 березня 2018 р. Початок семінару 28 лютого 2018 р. о 09:00 за адресою: м. Дніпро, вул. Січеславська Набережна, 33 готель «Дніпропетровськ».

 

Просимо Вас та представників Вашого підприємства прийняти участь у семінарі.

ПРОГРАМА СЕМІНАРУ  ЗАЯВКА та Інформаційний лист 

17Jan/18

Інформаційний лист Мінекономрозвитку з окремих питань, що стосуються державної системи сертифікації

Лист інформаційний

17Jan/18

Перевезення небезпечних вантажів в Україні буде за європейськими стандартами!

Перевезення небезпечних вантажів в Україні буде за європейськими стандартами!

Новорічні свята нарешті минули, час продовжувати реформи, ініційовані Міністерством інфраструктури у 2017 році. Зокрема, що стосується схвалення пакету інфраструктурного законодавства, яке є вимогою наших європейських партнерів.

Володимир Омелян 16 января 2018

Міністр інфраструктури України

Більш детальніше за посиланням:

https://cfts.org.ua/blogs/perevezennya_nebezpechnikh_vantazhiv_v_ukrani_bude_za_evropeyskimi_standartami__328

22Dec/17

З новим роком

Картинки по запросу поздравления с новым годом картинки скачать

16Dec/17

Тепловізійний контроль

З настанням холодів і початком опалювального сезону знову стала затребуваною послуга проведення тепловізійного контролю. І це зрозуміло – адже даний вид обстеження дозволяє виявити втрати тепла, а значить, вжити заходів для їх максимального зменшення і, відповідно, знизити витрати на оплату енергоносіїв.

Тепловізійний контроль – почніть економити прямо зараз!

09Nov/17

Підвищення кваліфікації

 

Протягом 30 жовтня-03 листопада 2017 року фахівці ДП «ДОСЗТ»  прийняли участь в навчальному семінарі, який відбувся в рамках реалізації проекту міжнародної технічної допомоги Twinning «Сприяння підвищенню безпеки перевезення небезпечних вантажів мультимодальним транспортом в Україні». В ході семінару учасники поглибили теоретичні знання з питань перевезення небезпечних вантажів, взяли участь у практичних тренінгах та отримали Сертифікати про проходження даного курсу.

07Apr/17

НОВИНИ

Перевірка цистерн – запорука безпеки

Відповідно до статистичних даних щороку на залізничному транспорті України  відбуваються  випадки витікання небезпечних вантажів, причиною яких є несправність котла цистерни. І вже в нинішньому році мали місце подібні аварійні ситуації, що привели до важких наслідків для здоров’я людей та екологічної ситуації навколишнього середовища.

Як підприємство, що вже другий рік виконує перевірки цистерн для перевезення небезпечних вантажів, не можемо не звернути увагу на власну статистику, а саме: 20 відсотків (!), тобто кожна п’ята цистерна, що надходить на перевірку, знаходиться в незадовільному технічному стані та через виявлені дефекти отримує негативний результат перевірки.

Дана інформація має викликати занепокоєння у суб’єктів перевезення небезпечних вантажів, оскільки якби несправності цистерн не були виявлені експертами ДП «ДОСЗТ» під час перевірок, статистика аварійності на залізничному транспорті поповнилась би ще на значну кількість  випадків.  І лише справа часу коли б це відбулось.

Отже, необхідність проведення перевірок цистерн для перевезення небезпечних вантажів доведена як вимогами нормативних документів, в тому числі європейських, так і станом самих цистерн, умовами і терміном їх експлуатації.

Як приклад, наводимо основні дефекти цистерн та експлуатаційного обладнання, що виявляються при перевірках:

  • корозійне руйнування запобіжних клапанів

Изображение 01

 руйнування опорного бруса обпирання котлаИзображение 02відсутність ущільнювального кільця верхнього зливного клапану

  • Изображение 03протікання котла цистерни по зварним з’єднанням зливного пристрою

 

Шановні колеги!

З 13-16 червня 2017 року в м. Одеса пройшла XІII Міжнародна науково-практична конференція “Технічне  регулювання. Сертифікація, безпека та метрологія на залізничному транспорті”. У конференції узяли участь близько 50 провідних фахівців, що представляють передових вітчизняних та зарубіжних виробників продукції для потреб залізничного транспорту, науково-виробничих підприємств, представники спеціалізованих науково-дослідних та вищих учбових закладів, органів з сертифікації продукції та послуг, випробувальних лабораторій і метрологічних служб. Ключову роль в проведенні конференції зіграли представники вищого керівництва кінцевого споживача продукції – ПАТ “Укрзалізниці”, які дали можливість отримати виробникам зворотний зв’язок про продукцію, що випускається, вимоги до її якості і методи оцінки контролю якості. Представники органів з сертифікації у своїх презентаціях поділилися передовим досвідом в проведенні оцінки відповідності, досягненнями в розширенні сфер акредитації та вивченню нових стандартів. В ході доповідей, були обговорені питання імплементації законодавства України до європейських норм, європейської оцінки відповідності, можливості співпраці з Радою залізничного транспорту держав-учасників Співдружності, нормативно-законодавчої бази України, а також безліч інших питань пов’язаних з проблемами технічного регулювання, сертифікації, безпеки на залізничному транспорті, метрології, ліцензування, наукових розробок, випробувань і так далі.

За результатами конференції була складена резолюція, в якій відображені прийняті рішення та рекомендації по врегулюванню виниклих питань спільно з Міністерством інфраструктури України.

Ми вдячні усім учасникам конференції, авторам статей та доповідей, нашим партнерам та керівництву Міністерства інфраструктури України за організацію, проведення, участь та підтримку цього заходу.

Враховуючи актуальність питань  і проблем, піднятих на ХІІІ Міжнародній науково-практичній конференції, вважаємо необхідним провести ХІV науково-практичну конференцію з розглядом усіх актуальних питань залізничної галузі в 2018 році.

З повагою, ДП «ДОСЗТ».

 

Шановні колеги!

Запрошуємо Вас взяти участь в XIІI Міжнародній науково-практичній конференції «Технічне регулювання. Сертифікація, безпека та метрологія на залізничному транспорті».

Метою конференції є обмін передовим досвідом, обговорення напрямків технічного регулювання, підвищення безпеки руху та метрологія, консолідація вчених, фахівців і виробників продукції для потреб залізничного транспорту.

Основні напрямки конференції:

– технічне регулювання в галузі;

– сертифікація продукції та послуг;

– безпека залізничних транспортних засобів;

– законодавче і нормативно-технічне забезпечення робіт по стандартизації, метрології, сертифікації та ліцензуванню;

– атестація залізничних підприємств;

– сертифікація інтегрованих систем управління на залізничному транспорті;

– випробування продукції;

– основні вимоги для сертифікації в ЄС, технічний файл, знак СЕ.

Проведення міжнародних науково-практичних конференцій стало традицією для нашого підприємства, ми будемо раді бачити Вас серед учасників заходу.

До зустрічі на сонячному узбережжі Чорного моря в місті Одеса.

Місце проведення конференції – 65009, Україна,

м. Одеса, вул. Генуезька, 24А, готель «Вікторія».

Запрошення на конференцію 2017

До уваги  підприємств – власників  вагонів цистерн для перевезення небезпечних вантажів   та   вантажовідправників!

Після  введення  в  дію  Змін  до деяких   нормативно-правових актів  Міністерства транспорту  України, Міністерства транспорту та зв’язку України (http://mtu.gov.ua/projects/view.php?P=112),  вагони цистерни та контейнери-цистерни не будуть подаватися під навантаження  небезпечних вантажів без відповідної перевірки котлів  цистерн. У зв’язку з цим надана  відповідна  телеграма ПАТ «Укрзалізниця» ЦЦМ-14/161 від 04.04.2017р.

Експертно-технічний центр ДП «ДОСЗТ» з 01.04.2016 року є уповноваженим органом та надає послуги з проведення експертної перевірки залізничних цистерн та контейнерів-цистерн для перевезення небезпечних вантажів на спеціалізованій базі перевірки. З  метою  дотримання національного та міжнародного законодавства, запобігання  непередбачених  ситуацій  із  зупинкою  перевезень  небезпечних  вантажів  запрошуємо всіх виробників, власників, операторів та орендарів цистерн до плідної співпраці.

28Feb/17

НОВИНИ

У лютому 2017, в розпал лютих морозів, було проведено тепловізійне обстеження будівлі одного з медичних центру міста Дніпра. Детальніше: http://doszt.gov.ua/uk/energoaudit/

Нові напрямки в діяльності ДП “ДОСЗТ”

Державне підприємство “Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту” (ДП “ДОСЗТ”) впроваджує та здійснює оцінку відповідності регламентних умов з видачею сертифіката відповідності виконання процесів або надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів залізничним транспортом регламентним умовам та законодавству у сфері перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів залізничним транспортом для суб’єктів перевезення небезпечних вантажів для отримання в подальшому ліцензії

Регламентні умови – означає технологічні процеси, положення, інструкції, порядки, які містять технічні, технологічні та інші вимоги, умови і порядок виконання процесів або надання послуг, що не суперечать законодавству.

Найактуальніші питання сертифікації перехідного періоду

З 01.01.2018р Декрет Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію” втрачає чинність, тому державна система УкрСЕПРО закінчує своє існування 1 січня 2018р. В зв’язку з чисельними зверненнями до нашого підприємства за роз’ясненнями, ми вирішили зібрати всю важливу інформацію, об’єднавши її в одній статті.

Приведена нижче інформація дозволить Вам краще підготуватися до змін, які нас чекають, та зрозуміти відмінності між процесами оцінки відповідності в системі УкрСЕПРО та системі ДП “ДОСЗТ” (RCU).

  1. Приблизно до вересня 2017 сертифікація продукції в УкрСЕПРО буде відбуватись в звичайному режимі. Варто зазначити, що сертифікація послуг з перевезення небезпечних вантажів буде здійснюватись на відповідність регламентним умовам (Постанова КМУ від 9 грудня 2015 р. № 1168 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів залізничним транспортом”), а не технічним умовам. Паралельно буде проводитись оцінка продукції та видача сертифікатів в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU).
  2. Для тих підприємств, які не отримали раніше сертифікат в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU) ми пропонуємо при технічних наглядах, за умови позитивних результатів, перехід до сертифікації та атестації у системі ДП “ДОСЗТ” (RCU).
  3. З вересня місяця сертифікація в системі УкрСЕПРО буде обмежена, так як до кінця роботи системи залишиться кілька місяців, а видавати сертифікати на термін менше року для підприємств економічно недоцільно. Проведення планових технічних наглядів буде виконуватись згідно з графіком.
  4. З 01.01.2018 сертифікація продукції, систем та послуг в УкрСЕПРО буде припинена повністю. На той час ми плануємо повністю завершити переведення всіх сертифікатів в систему ДП “ДОСЗТ” (RCU) (процедура визнання).

Далі приводяться відповіді на найчастіші питання в форматі «питання – відповідь».

П. Чи можна отримати послугу з оцінки відповідності не обмежуючись терміном січня 2018?

В. Так. Ви можете звернутись за оцінкою відповідності Вашої продукції/послуги/системи менеджменту якості в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU).

П. Це якась нова система ДП “ДОСЗТ” (RCU)?

В. Ні. Система впроваджена у 2009 році і на цей час видано вже понад 167 сертифікатів відповідності.

П. Сертифікат державного зразка викликав довіру. Що свідчитиме про якісно проведену процедуру сертифікації в  системі ДП “ДОСЗТ” (RCU)?

В. ДП «ДОСЗТ» працює в сфері сертифікації понад 20 років. За цей час ми зарекомендували себе як компанія з бездоганною репутацією. ДП «ДОСЗТ» включене до реєстру компетентних органів сертифікації країн СНД, а також компетенція нашого підприємства підтверджена атестатами акредитації Національним агентством з акредитації України (далі НААУ) ( Атестат акредитації № 1О075 від 14.09.2015 до 09.11.2019, який засвідчує компетентність ДП “ДОСЗТ” відповідно до ISO/IEC 17065:2012 в сфері “Тепловози маневрові, промислові, магістральні, їх обладнання та запчастини, тягові агрегати. Вагони пасажирські магістральні та їх обладнання, комплектуючі частини. Вагони вантажні, їх обладнання та комплектуючі частини. Електровози магістральні колії 1520 мм, моторвагонний склад та електровози маневрові промислові, їх забезпечення, обладнання, комплектуючі запчастини, тягові агрегати. Спеціалізований рухомий склад та його обладнання, вагони трамвайні, вісі трамвайних вагонів, апарати і комплексні пристрої для міського електротранспорту, тягові агрегати. Обладнання та пристрої систем тягового електропостачання залізниць. Елементи залізничної та трамвайної колії, мости та конструкції мостів. Контейнери універсальні та спеціалізовані” та № 8О100 від 01.02.2016 по 31.01.2021, який засвідчує компетентність ДП “ДОСЗТ” відповідно до ISO/IEC 17021:2011 в сфері ДСТУ ISO 9001:2009 «Системи управління якістю. Вимоги»; ISO 9001:2008 «Quality management systems»). Випробувальні лабораторії, на підставі чиїх протоколів робляться висновки про відповідність зразків продукції теж обов’язково акредитовані в НААУ. Це дозволяє нам стверджувати, що сертифікат, виданий ДП “ДОСЗТ”, є вагомим документом, що підтверджує відповідність на вищому рівні згідно з міжнародними нормами.

П. Яка різниця в процедурі сертифікації у системі УкрСЕПРО та ДП “ДОСЗТ” (RCU).

В. Я виділю декілька основних важливих відмінностей. Але спершу хотів би зазначити, що при розробці правил ми керувалися, у відповідності до нашої політики, поліпшенням процесу для наших замовників, не знижуючи при цьому планку якості. Так, по-перше, ми можемо, згідно сфери акредитації, проводити оцінку продукції вимогам нормативної документації (не тільки діючої в Україні), а також і ТУ та ТЗ. Останнє особливо важливо для тих наших замовників, які планують участь у тендерах на поставку продукції, в яких виставляється технічне завдання. Сертифікат, отриманий таким чином, може бути використаний як доказ в спірних ситуаціях, чи навіть у суді. По-друге, ми переглянули політику проведення випробувань і дійшли згоди, що термін дії протоколів для нехарчової продукції повинен бути подовжений (мінімум до року). Також випробовувати продукцію повністю (типові випробування) кожен раз при сертифікації недоцільно, що навантажує додатково замовника, але не впливає на якість продукції. Тому, вперше проводитимуться сертифікаційні випробування в об’ємі типових, а при подальшій сертифікації (за умови відсутності змін та рекламацій) в об’ємі приймально-здавальних випробувань. По-третє, технічні нагляди проводитимуться один раз на рік.

П. Все виглядає дуже позитивно. Чи є в цій системі якісь мінуси?

В. Основних мінусів два, але практично лише один, бо другий з часом зникне. Мінус в тому, що максимальний термін видачі сертифікату в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU) складає три роки, проти п’яти в системі УкрСЕПРО. Тимчасовим мінусом буде звикання залізниць, та інших підприємств до нової системи та нових бланків сертифікатів, але думаю, що до кінця року максимум ми подолаємо цю незручність.

П. Чи є якісь «бонуси» для замовників сертифікації в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU) при переході з УкрСЕПРО.

В. Ну, вже можна казати про те, що дія сертифікатів в УкрСЕПРО на теперішній час складає менше року. Також, при подачі заявки на сертифікацію в УкрСЕПРО, замовник має можливість пройти паралельно процедуру і в системі ДП “ДОСЗТ” (RCU), що значно дешевше ніж проходити їх окремо (суміщення виїздів, один протокол випробувань і т.п.). Коли сертифікати УкрСЕПРО закінчать свою дію, сертифікати ДП “ДОСЗТ” (RCU) залишаться чинними.

П. Чи будуть приймати сертифікати ДП “ДОСЗТ” (RCU) при проведенні процедури відкритих торгів ПАТ «Укрзалізниця».

В. З 2018р. обов’язково, але ми постараємось щоб цей період наступив як можна швидше. І Ви, шановні замовники, можете нам в цьому допомогти. Так вимога про надання сертифікату відповідності при поставках на залізницю міститься зокрема в Законі України «Про транспорт» та в Законі України «Про залізничний транспорт». Вимога, що це повинен бути сертифікат системи УкрСЕПРО міститься в тендерній документації. І залізниця в змозі самостійно внести зміни до тендерної документації. Найближчим часом ДП «ДОСЗТ» планує звернутися з листом до ПАТ «Укрзалізниця», але при допомозі підприємств цей процес пішов би значно швидше.

П. Чи проводяться в ДП «ДОСЗТ» процедури оцінки вимогам технічних регламентів?

В. Так. Ми проводимо такі роботи. Але перелік питань, пов’язаних з технічними регламентами такий значний, що він достойний окремої статті. Якщо Вас цікавить ця тема, то повідомте ДП “ДОСЗТ” і ми оперативно підготуємо всю інформацію по темі.

Новини Експертно-технічного центру
ДП «ДОСЗТ»

На при кінці 2016 року фахівцями Експертно-технічного центру ДП «ДОСЗТ» виконано першу перевірку цистерн для перевезення небезпечних вантажів.

Перевірка проводилась на спеціалізованій базі, що розташована на станції Знам’янка.

За позитивними результатами проведеної перевірки на цистерни встановлено ідентифікаційні таблички, а також замовнику видані Свідоцтва встановленого зразка.

Запрошуємо виробників, власників, операторів та орендарів цистерн на проведення перевірок.

Детальну інформацію стосовно перевірок цистерн та форму заявки можна отримати на нашому сайті (в розділі «Експертно-технічний центр»),  надіславши листа на адресу електронної пошти doszt@ua.fm  або за телефонами +38(050) 3951217, +38(066) 4028162, +38(095) 7357749.

24Oct/16

 

РЕЗОЛЮЦІЯ

XII Міжнародної науково-практичної конференції

ТЕХНІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ. СЕРТИФІКАЦІЯ, БЕЗПЕКА І МЕТРОЛОГІЯ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ

06 – 09 вересня 2016 року в м. Одеса відбулася XII Міжнародна науково-практична конференція «Технічне регулювання. Сертифікація, безпека та метрологія на залізничному транспорті ».

Основними завданнями конференції були:

  • Визначення нових підходів до питань технічного регулювання, сертифікації, забезпечення безпеки в сфері залізничного транспорту.
  • Визначення шляхів вдосконалення робіт в галузі метрології.
  • Підтвердження відповідності продукції сучасним міжнародним вимогам з метою забезпечення її конкурентоспроможності.

Організаторами конференції традиційно виступили Міністерство інфраструктури України, Державна адміністрація залізничного транспорту України, ДП “Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту”, ТОВ «Науково-дослідний центр технологій транспортних систем», ДП «Український науково-дослідний інститут вагонобудування».

 Учасникам конференції було направлено привітання Заступника Міністра інфраструктури України – Лавренюка Юрія Федоровича.

У роботі конференції взяли участь 45 представників наукових установ, організацій, промислових підприємств, спільних підприємств, органів з сертифікації, органів виконавчої влади та сфери бізнесу з України, Словаччини та Польщі.

З доповідями виступили провідні вчені та фахівці з основними напрямками в сфері залізничного транспорту:

  • Проблеми технічного регулювання в галузі.
  • Сертифікація.
  • Забезпечення безпеки на залізничному транспорті.
  • Законодавче та нормативно-технічне забезпечення робіт по стандартизації, метрології, сертифікації та ліцензуванню.

На пленарних засіданнях і круглих столах розглядалися і обговорювалися наступні питання:

  • уніфікованого підходу до питань технічного регулювання в країнах СНД і ЄС;
  • проблеми безпеки на залізничному транспорті України;
  • адаптації національного законодавства у сфері безпеки залізничного транспорту до законодавства Євросоюзу;
  • впровадження інформаційних технологій в сфері стандартизації;
  • гармонізації вітчизняних стандартів з європейськими в галузі залізничного транспорту;
  • діяльність метрологічної служби Укрзалізниці в процесі реформування;

та інші питання, пов’язані з технічним регулюванням, стандартизацією, сертифікацією, метрологією і контролем якості продукції та послуг на залізничному транспорті.

На конференції прийнято рішення:

  • доповіді опублікувати в 5 випуску науково-практичного журналу «Вісник сертифікації залізничного транспорту»,
  • продовжувати роботи по вдосконаленню законодавчої, нормативної та технічної бази з питань технічного регулювання, безпеки, метрології, підготовки і сертифікації персоналу на залізничному транспорті,
  • проводити обмін досвідом з метрологічної діяльності на залізничному транспорті в умовах реформування залізничної галузі.

Виконання викладених рекомендацій дозволить створити загальну нормативну базу, яка містить єдині вимоги, методики випробувань, правил і процедур підтвердження відповідності продукції залізничної галузі сучасним вимогам.

З огляду на актуальність проблем і питань, піднятих на ХII Міжнародній науково-практичній конференції, учасники конференції вважають за необхідне проведення XIII науково-практичної конференції з проблем технічного регулювання та інших актуальних питань залізничної галузі в 2017р.

 

Оргкомітет конференції

24May/16

ХІІ Міжнародна науково-практична конференція

ДП «ДОСЗТ» та ТОВ «НДЦ Т ТС» спільно з Міністерством інфраструктури України та ПАТ «Укрзалізниця» проводять ХІІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Технічне регулювання. Сертифікація, діагностика, безпека та метрологія на залізничному транспорті», організаційний комітет якої неодноразово очолювався керівництвом Міністерства інфраструктури України.

Проведення цієї конференції включено в «Плани проведення науково-практичних конференції, семінарів, шкіл передового досвіду, семінарів-нарад на залізничному транспорті України» ПАТ «Укрзалізниці», що підтримувалося керівництвом Міністерства інфраструктури України.

У конференції щороку приймають участь більше 100 учасників як з країн СНД, так і представники країн Європейського Союзу. Метою конференції є обмін досвідом, обговорювання напрямків технічного регулювання, підвищення безпеки руху, консолідація вчених, фахівців та виробників продукції для потреб залізничного транспорту. За матеріалами конференції планується видання збірника доповідей.

Конференцію планується провести з 06 вересня по 09 вересня 2016 року у
м. Одеса. Для того, щоб взяти участь в конференції необхідно оформити
Заявку-запрошення.